Landingspagina’s voor
direct mailings
Een landingspagina is een losse pagina die specifiek ingezet wordt voor een direct marketing actie. Deze pagina is actiematig opgezet en heeft als doel om interactie met de doelgroep te krijgen. Eigenlijk is het bijna altijd bedoeld om gegevens over de doelgroep te verzamelen die later weer gebruikt kan worden voor een opvolgactie. Bijvoorbeeld een e-mailcampagne of database marketing.
Een goede landingspagina
Een goede landingspagina voor direct mailings voldoet een aantal kenmerken.
- Call to action
Een directe oproep om actie te ondernemen. Bijvoorbeeld het achterlaten van gegevens of contact opnemen. - Uitstraling
Een goede landingspagina is uitnodigend en verleid tot interactie. De bezoeker van een landingspagina mag op geen enkele manier afgeleid worden om de pagina te verlaten en niet over te gaan tot actie. - Inhoud
Ook de inhoud en content van een pagina moet ervoor zorgen dat een lead niet afgeleid wordt. Alle informatie die de lead verwacht te krijgen moet op de landingspagina staan. Zodra ze moeten navigeren op de website of moeten zoeken naar hetgeen ze willen weten ben je ze kwijt.
Landingspagina’s zijn gericht en goed meetbaar
Een voordeel van een landingspagina is dat deze goed meetbaar is. Vaak is een landingspagina alleen te bereiken via een directe link die mensen intypen vanaf een direct mailing, of via een linkje uit een e-mailcampagne. Een specifieke landingspagina is niet bereikbaar vanaf de website. Zo kun je goed onderscheid maken tussen websitebezoekers. Met verschillende Analytics programma’s die wij gebruiken kunnen we precies zien welke actie welk resultaat heeft opgeleverd. Vervolgens kiezen we een passende opvolging van de actie.
Voor meer informatie over het gebruik van landingspagina’s en de voor- en nadelen, neem contact op met OmegaDM.