Databasebeheer voor direct marketing
Database beheer is een belangrijk onderdeel van direct marketing. Zonder goede, volledige database kun je geen gerichte acties doen en laat je kansen bij jouw doelgroep liggen.
Opzetten database
Heb je een website met de mogelijkheid tot inschrijven op een nieuwsbrief of het aanmaken van het account, dan bouw je automatisch een database met klantprofielen op. Het kan ook zijn dat de database onvolledig is of niet bijgehouden is.
Beheer database
Wanneer je een database hebt is het zaak om deze goed bij te houden en up te daten. Naast algemene informatie kan ook specifieke informatie worden opgenomen, zoals het bestelgedrag in een webshop, aantal website bezoeken, etc.
Adressenbestanden
Heb je helemaal geen eigen database maar wil je wel de juiste doelgroep bereiken via direct marketing? Dan kunnen wij jou voorzien van een adresbestand gesegmenteerd op vooraf aangegeven eigenschappen. Neem contact op met OmegaDM voor een compleet adressenbestand voor direct marketing acties.
Gebruik database
Een database kan worden gebruikt om marketingacties uit te voeren op bestaande klanten. Bijvoorbeeld voor cross selling of up selling. Daarnaast is het een waardevolle bron om de loyaliteit van klanten te vergroten. Wanneer klanten toestemming hebben gegeven updates te ontvangen kun je ze exclusieve aanbiedingen doen of op de hoogte houden van ontwikkelingen.