Database marketing
Bij database marketing wordt er gebruik gemaakt van verschillende gegevens van een doelgroep voor marketingactiviteiten. Met database marketing kan elke klant een specifiek aanbod ontvangen. Door het gebruiken van diverse gecombineerde gegevens uit de database kan per persoon of klantprofiel een specifiek en individueel aanbod gedaan worden.
Voordelen database marketing
Met database marketing kan een hoger rendement behaald worden doordat de persoon een gericht aanbod krijgt dat past bij zijn wensen en interesses. Hierbij is het belangrijk dat de database goed en volledig gevuld is. OmegaDM kan jouw database beheren wanneer je hier interesse in hebt. Database marketing zorgt ook voor meer inzicht in de doelgroep. Door de klantprofielen te analyseren en segmenteren ontdek je hoe jouw doelgroep in elkaar steekt en waar hun interesses liggen.
Gegevens database
Vaak krijg je alleen een e-mailadres en naam bij een nieuwsbrief aanmelding. Je kunt dit formulier uitbreiden om meer informatie te verkrijgen, al is dit weer een belemmering voor de gebruiker. Wanneer je een website hebt waar mensen hun gegevens achter dienen te laten, zijn de profielen een stuk completer.
Naast gegevens die personen zelf invullen zijn er meerdere gegevens te registreren. Bij een mailing naar klanten van een webshop kan bijvoorbeeld onderscheid gemaakt worden in doelgroepen. Bijvoorbeeld wanneer iemand al een tijd geen bestelling gedaan heeft, of juist regelmatig besteld. Je kunt je marketingstrategie aanpassen per doelgroep.
Database marketing is een zeer effectief middel om een klant aan het bedrijf te binden en betrokken te houden. Voor meer informatie over database marketing, neem contact op met OmegaDM.